RSS

Förlängning

Nu är kylan här! Dags att plocka fram alla mina muddar med andra ord...

När jag satte på mig mina röda pärlmuddar insåg jag att de var på tok för korta och bestämde mig därför för att testa att förlänga dem. Jag stickade därför en ungefär lika lång mudd fast helvit i ribbstickning (2 räta, 2 aviga) och sydde därefter ihop muddarna och dolde skarven med ett bomullsband som jag sydde på för hand med små små osynliga stygn. Betydligt varmare!


Det som var lite knepigt var att få bandet snyggt. Det gäller att hålla garnet utsträckt så man får mudden över handleden sedan. Nu är det lite väl tajt för att lätt ta på och av muddarna och ändå är bandet lite väl "bubbligt". Antar att det är något jag får öva på.

13 kommentarer:

Pingvinkvinnan sa...

Åh vad fina de är! Jag ser fram emot den dagen när du får för dig att du verkligen måste sticka ett par sådana till mig... ;)

myrkyr sa...

P - Förstår hinten och återkommer. ;)

Frida sa...

åh, de var ju jättefina! Bandet knyter ihop de två delarna perfekt.

myrkyr sa...

F - Åh tack! =)

Anonym sa...

du e ju en fena på att sticka!

begriper inte hur man får in sånt där mönster och hur man beräknar pärlor.

jag får nog öva mig på att trolla!

myrkyr sa...

Pärlor är faktiskt betydligt lättare än man tror. =) Jag lärde mig genom denna sidan: http://www.parlplatsen.se/sidor/hantverk/sticka/sticka.shtml Bara att testa!

Anonym sa...

det ska jag kolla in!

Eva i Halmstad sa...

dom här var geniala.
Eva.

myrkyr sa...

Kul att du gillar dem! Bär dem själv ofta men de är lite i det varmaste laget...

Carina sa...

Säger bara två ord:
Skit snygga!
/Carina

myrkyr sa...

Korvmudden - Då kontrar jag med två ord: Tusen tack! =)

Anonym sa...

Åh dina muddar är helt fantastiska! Kreativt och inspirerande arbete!

myrkyr sa...

Yllenetider - Tack snälla! Kul att du gillar dem! =)