RSS

Blå liten lampa

Det blev lite väl tomt när julstjärnorna åkte ner från mina fönster - speciellt med tanke på att vädret fortfarande är precis lika mörkt och trist som det har varit hela vintern. Jag har därför börjat gå i lamptankar och nu är - äntligen - mitt första lampförsök klart.


Mönstret hittade jag i tidningen Kreativa Kvinnor 1/2008. Det tog evigheter att klippa ut de fem delarna med alla sina rundningar och att det dessutom var fel på mönstret och/eller att jag var slarvig innebar att delarna inte riktigt passade ihop när jag väl skulle börja pussla. Mellanrummen var helt enkelt för små. Av den anledningen har det tagit en smärre evighet att få den klar och det som skulle bli en testversion i trist enfärgat papper får nog helt enkelt bli mitt enda exemplar på ett tag.


Men det blir nog fler lampor om än med lite mindre klippdetaljer. Och av större modell. Denna känns lite futtig i fönstret - troligtvis på grund av att julstjärnan var betydligt större.

2 kommentarer:

Paula sa...

men sandra var inte den blåa lampan bara en modell ;) fint det ser ut!!

myrkyr sa...

Jo jag veeet. Har dock faktiskt köpt papper till ännu en lampa. Kommer dock bli i en annan modell...