RSS

Dödergöksmuddar

Dessa muddar har egentligen varit klara ett bra tag men jag var inte helt nöjd med bilderna och så skulle jag ta nya men de blev ännu sämre så nu tar jag några av de första i alla fall.




Det ursprungliga mönstret är Dödergöks Muddar med spets i silkealpaca som var ett av junimönstren i Pulsklubben.


Jag använde dock ett helt annat garn och storlek 4 på stickorna, vilket inte var så smart för spetsen syns knappt alls på mina. Jag gjorde dem även dubbelt så långa och istället för att sy ihop dem virkade jag öglor och satte fast hjärtknappar. För att piffa lite extra trädde jag även i ett smalt rött sidenband.




Jag är helt nöjd med dessa! Är dock lite väl varma och sidenbandet är lite väl flaxigt ibland men jag älskar färgerna och de söta knapparna.


5 kommentarer:

Anonym sa...

jätte fina muddar,snyggt med hjärt-knapparna

Eva i Halmstad sa...

Hej
Muddarna är helt i Dödergöks stil, ljuvliga.

Må så gott på dej.
Eva.

Carina sa...

De blev helt klart en förbättring på det ursprungliga mönstret.
Jätte fina!

myrkyr sa...

Tack alla! De är flitigt använda nu i höstkylan.

miaring sa...

Bedårande söta med knappar och sidenband!