RSS

Vita pärlmuddar med fåglar och hjärtan


Nu är de tillslut klara! Mitt mest ambitiösa pärlstickningsprojekt hittills. Bortser man från påträdandet av pärlor går det dock betydligt fortare att sticka med många pärlor än färre på grund av att det är roligare. Dock får man ha en viss förkärlek till att repa upp på grund av felräkningar, i alla fall om man gör som jag och envisas med att titta på tv och spännande filmer samtidigt.


Garnet är från den gigantiska och smått mystiska garnbollen jag hittade på Erikshjälpen (och som kommer vara i flera evigheter. Det syns inte alls att jag nu har gjort två muddar.) 27 maskor bred på stickor 2½ och pärlmönstret har jag tagit från Perler pa pulsen. Fåglarna är alltså samma som på de lila muddarna.


Båda är ihopstickade men detta är en av dem innan ihopstickning för att visa mönstret i sin helhet. Fyra fåglar och två hjärtan. Kanske blev fåglarna och hjärtanen lite bleka i jämförelse med de röda detaljerna men jag är ändå rätt nöjd. Dessutom är de sköna och utan kli = me like.



De gröna pärlorna skimrar i guldgult och de röda pärlorna får mig att tänka på lingon. Tittade på Panduro efter fler lingonpärlor i och med att jag bara har några få kvar, men de hade inga fina röda alls. De jag har hittade jag för flera år sedan i en nu nerlagd hobbyaffär så adjös till fina lingonpärlor helt enkelt. I alla fall tills vidare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ryder igen!

Vad har man dessa muddar till?? Fyller dem någon funktion?
Bara nyfiken..

myrkyr sa...

Ryder - muddar har man mest som prydnad/smycke. Dock är det ett lätt sätt att hålla sig varm. Är handlederna varma blir hela kroppen varm. Därför börjar det bli lite väl varmt ute för muddar, men de är likväl roliga att sticka, så jag fortsätter. =)

Anonym sa...

Så vackra pärlmuddar!! Jag gilla också att sticka med pärlor. Har köpt hur mycket som helst för nästan ingenting i Thailand!!

myrkyr sa...

Pia - Åh vad avundsjuk jag blir! Pärlor kostar ju i och för sig inte jättemycket men ändå. Pärlor får man ju ladrig för mycket av. ;-) Hittar du på egna mönster eller vart hittar du dina när du pärlstickar?