RSS

Dagens fynd

Idag gav besöket på Erikshjälpen mig två nystan rött och världens största "nystan" med vitt tunt garn. Är lika stor som en fotboll och även om världens största var att ta i så lär tråden räcka jorden runt... Dock second hand som sagt, så jag kan redan nu ana att det inte är en enda lång tråd. Har varit med förr så jag vet att tråden kan vara kapad på många ställen om jag har otur.


Och det bästa av allt - 100 landskapsvantar för ynka fem riksdaler! Skrek iiiiih en lång stund. Lånade den på biblioteket för några månader sedan och blev helt förtjust. Ica-kuriren hade uppenbarligen en vanttävling precis i början av 1980-talet där man skulle tillverka sin landskapsvante. Mest stickat och så några virkade och nålbundna också. Alla vinnarna finns med stor bild och utförlig beskrivning och dessutom är det många som är med som inspirationsbilder utan beskrivning. Så jag tipsar - även om jag misstänker att den kan vara lite klurig att hitta. Där av mitt iiiiih.

Så - dagen räddad för 40 kronor. Kan knappast bli bättre.

0 kommentarer: