RSS

Mobilväska med döskalle

Dagens nostalgitripp får bli min mobilväska. Bra att ha när man inte har ficka eller väska och bara ska ha mobilen med sig. Locket blev dock lite litet och hela väskan lite för bred för att den perfekt skulle passa till min mobil, men men.

Jag la upp 25 maskor och stickade allt i ett stycke. Började med locket som jag stickade i enbart räta maskor och resten är i slätstickning - först baksidan och sist framsidan. Döskallemönstret är hämtat på Knitting rock-along. Sydde ihop sidorna på stickningen. Sydde därefter ihop sidorna på fodertyget och sydde med maskinsöm fast den vid lockskarven. Framsidan på fodret sydde jag fast för hand. Sydde sedan fast knapp och knapphållar och broderade kanten på locket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset... jag ska nog ta och fixa en själv. :)

myrkyr sa...

Jessie - Hojta om det är nåt du undrar över. =)