RSS

Uppdatering

Jag har väl varit sådär flitig på att uppdatera här på sistone. Största anledningen är att jag knappt har haft tid att pyssla på grund av allt läsande och delvis beror det på att det lilla jag pysslar inte blir så bra...

Projekten just nu (förutom jackan som är på mönsterstadiet och jag inte ens vill prata om) är:

Något som skulle bli ett halsband men som blir helt stelt och konstigt. Vi får se vad det blir. Tusen år tar det dessutom att sticka med toktunna stickor så vi lär får vänta ett bra tag för att se vad det blir av det. Ger mig dock tid att tänka under tiden.

Inspirerad av ett mönster i Ny stickning - 20 moderna stickprojekt av Erika Knight började jag klippa i mina gamla plastpåsar. Det ska bli någon form av väska eller tidningsställ - om det nu alls blir klart. Är ganska segstickat med plast visade det sig. Boken köpte jag för övrigt för det hysteriskt låga priset 25:- på Bokmässan! Borde ju visa mina samtliga fynd därifrån kom jag på nu... Återkommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dina färgval.. ständigt lika klockrena.. jag bugar i respekt.

myrkyr sa...

N - Åh tack! Alltid något när jag inte mäktar med att göra klart projekten... ;)

Anonym sa...

Hej! Tänkte att det kanske går att sticka halsbandet som i-cord, då går det mycket fortare.