RSS

Korvmuddar

Äntligen är jag klar med ett par muddar från pulsklubbens mönster iallafall! Blev förvisso de absolut enklaste men det är hur som en början.

Jag följde Ilsefins mönster helt men använt mig av strumpstickor 3 istället för 2,5. Jag hade 13x4 maskor vilket blev lite stort för mig men jag planerade redan från början att ge bort dem. Därav det lite tråkiga färgvalet. Det räcker med ett par gråsvarta muddar till mig själv och då använder jag hellre mina skuggmuddar.


De var dock ett bra film- och pysselträffmönster. Krävdes inte så mycket uppmärksamhet, vilket passade mig bra just nu.

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Gillar båda dina mudda, fina.
Ha en god och glad påsk på dej.
Eva.

myrkyr sa...

Tack Eva! Hoppas även du har haft en fin påsk. =)

Carina sa...

Jag tyckte inte färgvalet var tråkigt. När de satt på din arm såg de superläckra ut!
/Carina "Korvmudden"

myrkyr sa...

K - Är mest att det har varit mycket grått och svart på sistone. Behöver lite färg nu. =)