RSS

Svampar från mars


Äntligen är jag klar med Mushroom Pulse Warmers som var ett av marsmönstren i Stickameras pulsklubb! Lite efter med andra ord, men bättre sent än aldrig.

Mönstret var på engelska och det var en hel del jag inte förstod så jag improviserade lite. Det jag lärde mig var att våga klippa i stickat och att göra knapphål. Gillade inte riktigt det där med att klippa så det kommer jag nog att hålla mig borta ifrån ett tag framöver...



Jag satte knapparna lite för långt in vilket resulterade i att kanten blev lite fladdrig. Försökte avhjälpa genom att klä med en liten bit ylle för att stadga upp men det resulterade bara i att kanten står ut ännu mer. Får se om det lägger sig efter ett tag.


Jag hade nog aldrig tagit tag i det här mönstret på eget bevåg så det är tur att jag blev "halvtvingad" för de var rätt roliga att göra. Är ju det som är mitt mål med pulsklubben - att prova på nya saker. Funderar på att ta tag i februarimönstret Mrs Beeton nu när jag äntligen har lärt mig omslag och annat matnyttigt.

3 kommentarer:

Carina sa...

Jag tycker de blev jättefina!

Skolbibliotekarien sa...

Vilken snygg blogg, Sandra! Jag är ingen hejare på att sticka men lite sugen blev jag allt...

myrkyr sa...

K - Tack! =)

B - Kul att även du har hittat hit Leif! Jag får väl ge dig en snabbkurs någon dag. ;)