RSS

Bättre sent än aldrig


Så var jag, till slut, klar med mina Mrs Beeton som var Pulsklubbens januarimönster... Var lätt och ganska snabbgjort när jag väl lärde mig vad ssk och öhpt innebar.

Jag följde mönstret men använde enbart stickor 4. Nu har jag dock införskaffat även 4,5. Garnet är från min gigantiska boll samt nåt grönt mohairaktigt.

Det kommer definitivt bli fler Mrs Beeton men då med annat färgval. De första varven blev av någon outgrundlig anledning olika på de två muddarna och pärlorna hamnade inte där jag ville (för de ska väl vara mer uppe på kanten?) så det krävs minst ett försök till innan jag är helt nöjd.


Jag småpausar från mudderiet med en snabbstickad halsduk innan jag ska ta tag i aprilmönster, majmönster och eventuellt även påskmönstret. Sakta men säkert kommer jag ifatt hur som.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Gud vad mycket fint du har gjort!! Jätte duktig och kreativ=) Visst är det själavård att sticka och virka.. Jätte fina saker du gjort.

myrkyr sa...

F - Kul att du gillar det jag gör! Och ja det är absolut bra för själen att handarbeta. Kanske inte det allra bästa för kroppen dock...