RSS

Mångfärgad halsduk

Sedan några dagar är jag klar med mitt första försök till skarf/halsduk. Lite feltajmat nu i värmen men den har visat sig vara perfekt för kvällspromenader.


Tycker helt mycket om att den är så formbar. Den är ca 170 cm lång så jag kan både ha den virad flera varv runt halsen (vilket är det jag har haft mest) eller mer hängande som en vanlig halsduk. Och så är den så fantstiskt mjuk! Enda nackdelen är att den luddar av sig en del...


Garn: Red Heart Damaris Color

Stickor: 15


Hur jag gjorde: Jag la upp 12 m och stickade sedan *2 räta maskor tillsammans, omslag* hela tiden och både på rät- och avigsida. Toklätt och snabbt och jag är jättenöjd med resultatet!


Den fina virkade blomman på bilden kan jag dock inte ta åt mig äran för. Den har Rebecca gjort och gett till mig i födelsedagspresent.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pst! Lägg den i frysen under ett dygn så luddar den mindre!

Anonym sa...

Pst! Lägg den i frysen under ett dygn så luddar den mindre!

myrkyr sa...

Oj! Smart! Ska testa genast. Tack för tips! =)