RSS

Födelsedagspresent

Igår var jag på födelsedagsfest hos Moa och hon fick ett Perditaarmband av mig i mönstret Lilacs, vilket var Pulsklubbens påskmönster.



Använde ett ljusblått garn med blåmelerade pärlor och blåa knappar. Stickor 2,5. Och en liten virknål för att göra knapphålsöglorna. Den var ett jättekul mönster och såg betydligt svårare ut än det var så det ska bli minst en till mig själv också. Ska dessutom försöka mig på något av de andra två Perditamönstrena innan jag raporterar in till klubben har jag tänkt.

Det var första gången som jag har blockat något jag stickat och det gick bra! Höll stickningen helt snabbt under kallt vatten och spände sedan upp den med hjälp av knappnålar på en kartongbit. Måtten efter blockningen blev 6 cm bred och 16 cm lång och då gjorde jag nio upprepningar av mönstret.


Det blev lite stressigt med blockningen i och med att jag påbörjade stickningen samma dag men med hjälp av en hårfön kunde jag snabba på processen lite. Så här såg hur som paketet ut när det var dags att ge sig iväg - en garnbit och en bit begagnad tapet. ch det blev en helt trevlig fest. =)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint armband!
Allt annat också.