RSS

Julpynt del 2

I helgen åkte stjärnan upp som jag påbörjade när vi var på Hemslöjden förra veckan. Den blev lite sned men det berodde nog på att jag använde mig av två olika mallar och var ivrig att bli klar snart. Jag var inte överdrivet noggrann med andra ord.




Från att inte ha julpyntat på flera år sitter jag nu här med inte mindre än tre julstjärnor (varav en hemmagjord), pappersstjärnor på fönstret och egengjutna ljus. Ska bli intressant att se vart detta leder...
Stjärnan är gjord efter Lisas mall (som hon i sin tur har fått genom att slakta en köpt stjärna om jag förstod saken rätt). Jag klippte ut fem delar i lite styvare vitt papper och gjorde sedan samma delar i grönt silkespapper. Efter att ha gjort en mängd hål i det vita pappret med en hålslagare klistrade jag fast silkespappret på insidan och klistrade därefter ihop alla fem delarna till en stjärna. Gör jag en till skippar jag nog silkespappret och gör stjärnan i sig i något roligare papper istället. Silkespappret slukar lite för mycket ljus enligt min mening.

0 kommentarer: