RSS

Muddar med smock

Nu är julen över och klapparna utdelade så jag kan visa mammas julklapp. Det blev ett par gråa muddar efter mönstret Britta ur Adolfssons bok Pulsvärmare - en inspirationsbok.

Kortfattat stickar man muddarna ut och in på strumpstickor (för att på så vis få mest räta) med tre räta och en aviga hela tiden. När mudden är klar syr man ihop de aviga maskorna i ett jämt rutmönster. Fullständig beskrivning finns som sagt i ovan nämnda bok.



Jag hoppas mamma får användning av dem även om hon är den evigt varma som typ aldrig fryser...

6 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

så fina muddar, vilket pilljobb.
Eva.

myrkyr sa...

Tack! De ser dock lite pilligare ut än vad de faktiskt var - vilket ju bara är bra. =)

Anonym sa...

väldigt fin effekt, även om jag inte riktigt fattar hur det går till :)

myrkyr sa...

Ja det var lite klurigt men fint blev det. Jag hoppas min mamma använder sin julklapp flitigt. ;)

Agata sa...

Vilka snygga muddar! Jag är ingen stor användare av muddar, men nu ser jag ett sätt att bli det - genom att sticka väldigt snygga muddar, såklart! Som dina!

myrkyr sa...

Åh tack Agata. =) Jag använder inte muddar dagligen men tycker det är ett perfekt stickprojekt - speciellt när man vill testa nya tekniker. Det blir en färdig produkt men tar ändå inte speciellt lång tid att få klart.