RSS

Perdita

Min andra Perdita har egentligen varit klar ett bra tag men jag har inte tagit mig tid att blogga. Det är mönstret Lily of the Valley och jag tycker hemskt mycket om det!


Till en början var jag lite skeptisk till bomullen. Jag tyckte helt enkelt att det jag tidigare gjorde i garn blev finare. Och så tyckte jag att det var lite väl brett för att passa som armband. Kanske är det bara jag som är ovan men det kommer troligen bli en till så jag har dem som muddar istället för armband.

Nu har jag gjort två av tre Perditamönster. Tänkte göra alla tre innan jag anmälde till Pulsklubben men jag har så många stickprojekt på gång nu att det är lika bra att skicka in det nu. Jag är nämligen inte säker på när den tredje blir av - speciellt nu när jag vill ha två lika av denna.


Jag följde mönstret och gjorde fem upprepningar. I och med att armbandet var så brett gjorde jag fem knapphål istället för två. Det håller ihop mycket snyggare så! När jag blockade ansträngde jag mig för att få fram den böljande kanten men det var lite knixigt.

Min första Perdita (Lilacs) hittar du här.

0 kommentarer: